2015 yılında Türkiye’deki işletme sayısı 3
milyonu aşacakmış. Bu işletmelerin tahmini dağılımı da aşağıdaki tablodaki gibi
olacakmış.
Şirket Türü
|
İşçi Sayısı
|
İşletme Sayısı
|
Oran
|
KOBİ
|
1 - 9
|
2.900.000
|
96,7%
|
KOBİ
|
10 - 49
|
70.000
|
2,3%
|
KOBİ
|
50 - 99
|
15.000
|
0,5%
|
KOBİ
|
100 - 249
|
10.000
|
0,3%
|
BOBİ
|
250 +
|
5.000
|
0,2%
|
3.000.000
|
100%
|
Tabloda da görüldüğü gibi büyük işletme
sayısı sadece 5 bin civarında. Üç milyon işletmenin %99,8’i küçük ve orta boy işletme.
Mikro işletme (çalışan sayısı 10’dan az olanların) oranı ise neredeyse %97.
Bunların da çoğu esnaf. Batı ülkelerinde de benzer bir durum var. Tek fark onların
BOBİ oranının %1 civarında olması.
Bu sayılar kurumlara pazarlama yapan, yani
B2B satış yapan firmalar için önemli. İş yazılımları markaları, ofis mobilyası
markaları, ofis kırtasiyesi markaları, endüstriyel temizlik ürünü markaları, iş
donanımları markaları, ticari araç markaları, işyeri amaçlı bina üreten inşaatçılar,
reklam ajansları, danışmanlık şirketleri, gümrük müşavirliği şirketleri, iş
dünyasına hizmetler sunan firmalar için pazar 3 milyon potansiyel cariden
oluşuyor. Hangi dilime odaklanacağınız veya hangi dilimden başlayacağınıza önce
yukarıdaki tabloya bakarak karar vermelisiniz. Ardından alt segmentler
oluşturabilirsiniz.
Kurumlara özel ürün veya hizmeti bulunan
firmalara, her sektörden her kuruma pazarlama yapmalarını değil, sektörleri sınıflandırarak
her bir sektörün ihtiyaçlarına odaklanarak ve sırayla pazarlama yapmalarını
öneririm. Yani satıcılarınıza önce bölgelerindeki A sektörde faaliyet gösteren
firmalara odaklanmalarını söyleyin. Ama sahaya salmadan önce A sektörü hakkında
satıcılarınızı bilgilendirin. O sektördeki kurumları nasıl müşterileriniz
haline getirebileceklerinin anlatın. Bu odaklanma satıcılarınızın başarısını
artıracaktır. A sektöründe yeterince
tarama yapıp hedeflediğiniz kurumsal müşteri carisine ulaştıktan sonra da B
sektörüne odaklanın. Hedefinizdeki kurumları sektörlere ayırarak sırayla pazarlama
yapmanız satış görüşmelerindeki başarınızı artıracaktır.
Satıcılarınız için bu sektörel bilgiyi kim
mi araştırıp, bulup, anlatacak? Elbette pazarlama departmanı araştırmayı
yapacak ve satış departmanının başındaki satış müdürüne sunacak. Satış müdürü
de ekiplerine anlatacak.
Unutmayın her kurum bir veya iki sektörün
kapsama alanına girer. Sektörler hakkında internetten bilgi edinmek çok kolay
olduğu gibi, hemen hemen her sektörün derneği de, dergisi de bulunduğu için sektörel
bilgiye ve sektörü oluşturan firmalara ulaşmak kolaydır.
Satıcılarını görüşmeye gideceği firmanın
web sitesini mutlaka görüşme öncesinde incelemelidir. Şirket saibinin ve üst
düzey yöneticilerini isim ve soy isimlerini Google’da tek tek araştırarak
derinlikli bilgi edinmesini de tavsiye ederim. Böylece ilk görüşmede
müşterinizi etkileme şansınız artar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder