Marka
ismi bulma konusunda yardım isteyenler yine çoğaldı. Kimi açacağı kuaför salonu
için marka ismi istiyor, kimi fason üretime dayalı kozmetik şirketi için marka ismi
önermemi istiyor. Öncelikle şunu bilmelisiniz ki, marka ismi bulmak bir çocuğa
isim koymak kadar kolay değildir ve olmamalıdır da. Sektör araştırması, düşünme,
isim üretme, isimleri tüm yönlerden araştırarak eleme ve kalanlardan en iyisini
seçmeyi içerir. (Bkz: http://markaisimleri.wordpress.com/)
Tabii
bu “yardım” amaçlı talepleri iş yoğunluğumdan dolayı geri çeviriyorum. Taleplerini
geri çevirdiğim arkadaşlara isim bulmalarında yardımcı olması için aşağıdaki
tüyoları verebilirim. Benden bu kadar J
İyi
bir marka isminin öncelikle telaffuzu kolay olmalıdır. Kulağa hoş gelmeli,
kolay anlaşılır olmalı, yazılması kolay olmalıdır. Mümkünse sesli ve sessiz
harflerin yan yana gelmesinden oluşmalıdır.
Tüketiciler
telaffuz edemeyecekleri markalardan uzak dururlar. Buna hak da vermek lazım;
adını söylemekte ve yazmakta zorlanacağın bir markadan bahsetmek istemezsin,
bahsedip düzeltilmek istemezsin.
Telaffuzu
kolay marka ismi ilk şarttır ama yeter şart değildir;
- Marka ismi bellekte kolaylıkla
yer edinebilecek ilginçlikte olmalı, çarpıcı ve dikkat çekici olmalıdır.
Aviva, Bonus, Google, Yahoo…gibi
- Marka isminizin ürün kategoriniz
ile ilgili olması, ürünün içeriğini ve/veya yararlarını çağrıştıran anlama
sahip olması avantajlı olacaktır. Bu tüketicinin markanızı daha hızlı
hatırlamasını sağlayabilir. Speedy araç servisleri, DieHard aküleri,
Energizer pilleri gibi.
- Marka isminizin negatif
çağrışımları olmamalıdır. Hiçbir dilde kötü ve ters anlam içermemelidir.
İsim koymadan önce yabancı dillerdeki anlamlarını araştırmakta fayda var.
Ford'un Pinto modeli Brezilya'da istenilen satış rakamlarına ulaşmamıştı.
Çünkü Brezilya'da “pinto” kelimesi argo olarak "küçük erkek
organı" anlamına geliyordu.
- Marka isminiz nadir olmalıdır.
Ne rakiplerin adlarına benzememelidir, ne de başka sektörden adlara… Versace-Nursece, Sony-Sunny,
Armani-Armine… komiklikleri yaşanmamalıdır.
- Türkçe karakterler
içermemesinde de fayda var. Yurtdışında kolay telaffuz için bu önemlidir.
Çarşı’nın Boyner’e dönmesi, Arçelik’in Beko’yu yaratmasının altında bu
neden vardır.
İsim
bulma yolculuğunuzda başarılar
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder