Markanız sosyal medyada yok mu? Yandınız.
·
Bir
sürü satış kaybettiniz. Rakipleriniz sosyal medya üzerinden malı götürüyor,
müşteriyi kapıyor, ciroları patlatıyor(!)
·
Sosyal
medyada kampanya yapmıyorsanız ahmaksınız, ilkelsiniz, çağın gerisindesiniz(!)
·
Sosyal
medyada sessizseniz olmaz, boş da olsa konuşmalısınız. Bir sürü insan sizin bir
şeyler paylaşmanızı bekliyor(!)
·
Markan
sosyal medyada yoksa, rafta olsa ne olur? Tüketiciler sosyal medyada araştırma
yapmadan alışveriş kararını vermiyor ki(!)
·
Sosyal
medya hesaplarınızı açalım ve yönetelim. Görün bakın müşteri ve itibar
patlaması yaşayacaksınız (!)
Sosyal medya danışmanlığı ve aracılığı
hizmeti veren ajansların abartılı argümanları bunlar. Bakıyorum reklamveren de
bu dili tutturmuş. Sosyal medyada var olunca markalarına büyük bir hücum
olacaklarını zannediyorlar. Bazıları da sosyal medyada aktif var olmanın gururuyla
hava atıyor, ama geri dönüşü sorduğunda “biz
var olmaktan memnunuz, bir beklentimiz yok” diyebiliyorlar. Yani “dostlar alışverişte
görsün” durumu. Beni yanlış anlamayın, sosyal medya hesaplarınız elbette
açılsın. Hedef kitlenizi ilgilendirecek mesajlarınızı elbette buralardan
iletin. Ama lütfen “bugün Pazartesi,
çalışanlar için ne sıkıcı bir gün değil mi?” yazıp bir de absürt bir resim
koyarak kendinizi avutmayın lütfen. Bir de son sürat sosyal medyaya girip, daha
sonra sessizliğe bürünenler var. Çünkü sosyal medya hesaplarının başına bir
atama yapmamışlar. Her halde hesabın kendi kendine mesaj üretebileceğini
zannediyorlar. Umduğunuzu bulmadıysanız bile ara sıra yeni çıkan ürününüzü, networkünüze
yeni katılan satış noktasını falan duyurun bari.
Elbette tüketicilerin kullandığı mecraları
markalar da kullanmalı. En nihayetinde sosyal medyada bir mecra. Ama sosyal
medyanın markaya kazandırdığı/kazandıracağı itibar ve ciro abartılmamalı. Pazarlamanın temel hareketlerini daha
becerememiş bir firmanın, pazarlamanın en artistik hareketlerinden biri olan
sosyal medyaya bu kadar ağzı sulanarak bakması biraz komik kalıyor. (Elektrik
panosu üreticilerine parça imal eden bir firmaya dahi satışları artırmanın en
önemli yolu olarak sosyal medya önerilmiş. Danışmanlığa gittiğimde adam bana “sosyal
medyada bize ne katacaksınız” dedi, iyi mi? Yahu henüz iskonto politikan yok,
web siten yok, satış departmanın yok, marka iletişimi sorumlun yok, broşürün
yok, sosyal medyayı napacan? Hadi açtın diyelim hesapları, mesajları kim
girecek? Markanla sosyalleşmek isteyen tüketicilere kim cevap verecek? Offfff
of.)
Not: Kendi sosyal medya
hesapları üzerinden müşteri bulan sosyal medya ajansı var mıdır merak ediyorum
(!)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder