Perakendecilikte daha fazla ciro yapmak,
müşterileri tekrar tekrar mağazanıza getirmek istiyorsanız öncelikle onları iyi
karşılamanız ve bekletmeden hizmet üretmeniz gerekiyor.
Çeşitli perakende noktalarında hizmet
verenleri izliyorum. Hiç de müşterilerini iyi karşılamıyor ve iyi hizmet sunmuyorlar.
Beğenmeyen almasın havasındalar. Nasıl olsa müşteri bol diye düşünüyor
olmalılar. Bir gün gelecek kapıdan içeri giren müşteri sayıları azalacak. Nereye
gitti bu müşteriler diyecekler. Nereye gittiklerini söyleyeyim; kendilerine
daha iyi davranan rakiplere gittiler.
Firmaların, markaların, satış noktalarının
her geçen gün arttığı bir pazarda tüketici neden kendini iyi karşılamayan, kendine iyi davranmayan yerden alışveriş
yapsın ki? Ekmek aslanın ağzında değil müşterinin cebinde. Tatlı dil yılanı
deliğinden, parayı müşterinin cebinden çıkartır.
Ben de kötü karşılamaya, yavaş hizmete
illet olan tüketicilerdenim. Yakıt almak için aracımla akaryakıt istasyonuna
girip bir pompanın önüne geldiğimde içimden 5’e kadar sayıyorum. Eğer benimle
hiçbir pompacı göz göze gelmiyor ve sempatik bir “gelicem abi” işareti yapmıyorsa
hemen o akaryakıt istasyonunu terk ediyorum. Eğer pompacı “gelicem abi” işareti
yapıyorsa içimden 10’a kadar sayıyorum. Hala aracıma yönelen pompacı yoksa
akaryakıt istasyonunu terk ediyorum. Çünkü para bende. Onu hak edecek akaryakıt
istasyonu hem benim farkıma hemen varmalı, hem de hemen hizmet üretmeli. İlgide
ve hizmette geciken akaryakıt istasyonuna bin bir güçlükle kazandığım parayı
bırakamam. Paramla rezil olamam anlayacağınız.
Bir mağazaya veya bir otele girdiğimde de
durum değişmiyor. Farkıma varılıyor veya güzelce karşılanıyorsam oraya para
bırakmaya hazırım. Ama geç fark ediliyorsam veya sıcak bir hoş geldin alamıyorsam
buz gibi soğuyorum.
Eğer perakendecilikle uğraşıyorsanız,
çalışanlarınıza müşterinin değerini iyi anlatın. Yoksa zamanla hem müşteri hem
de para kaybedersiniz. “Bunu biz de biliyoruz, çağımızda tüketicinin kral
olduğunu biz de biliyoruz” deyip de gereğini yerine getirmeyenlere son sözüm; Kral’a
kral gibi davranmayacaksanız dükkanı kapayın kardeşim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder