Bir firmanın yapabileceği en kolay tanıtım basında
haberini çıkarmasıdır. Basın deyince aklınıza hemen Hürriyet, Milliyet gibi
ulusal gazeteler gelmesin. Yerel gazeteler ulusal ve bölgesel dergiler,
sektörel dergiler de basındır. Sayfalarını doldurmak için her türlü basının
habere ihtiyacı olduğunu unutmayın. Ayrıca sayfalarında yer alacak her haber
web sitelerinde de yer alacağı için amrkanızın internetteki varlığı da
güçlenecek ve web sitenizin tıklanırlığı artacak, böylece arama motorlarında
ilk sıralara doğru tırmanacaksınız. Firmanızı ve markanızı çok övmeden,
insanları ilgilendirecek bir gelişmeniz varsa bunun hemen basın bültenini
hazırlayın ve medyaya gönderin. (Basın bültenlerinizi sadece internetten yayın
yapan medya ve haber kanallarına da göndermeyi unutmayın.) Mutlaka haber
olacaksınızdır. Belki gönderdiğiniz 10 yerden 3’ü haber yapacaktır veya 10
basın bülteninizden 3’ü ilgi görecektir, ama bu bile marka bilinirliğinize ve
satışlarınıza çok yansıyacaktır. Her ayın ortasında basına göndermek üzere bir
bülten hazırlamanızı ve internet üzerinden bulacağınız basın organlarının faks
ve e-postalarına basın bülteni göndermenizi öneriyorum. Örneğin bir şube mi açtınız,
fiyatlarınızı mı indirdiniz, yeni bir müdür mü transfer ettiniz, yeni bir model
mi çıkardınız, ciro rekoru mu kırdınız, yeni bir ülkeye ihracata mı başladınız,
dişe dokunur bir gelişme mi var, her biri ayrı bir basın bültenini hak
ediyordur. Basın bültenlerinize yer
verecek mutlaka ulusal veya yerel gazete veya dergi mutlaka vardır. Hele hele
sektörel dergiler balıklama atlar. Bazılarınız, “iyi de basın bülteniz
hazırlamayı bilmiyoruz ki” diyebilir. Basın bülteni hazırlamak dünyanın en
kolay işidir. Gazete ve dergi okuyan herkes basın bülteni hazırlayabilir.
Google’da araştırma yaparsanız kolayca basın bülteni hazırlamayı öğrenebilirsiniz.
Gazeteciler ve editörler okurlarının ilgileneceği haberleri hemen yayınlarlar.
Onların ilgisini çekecek bir başlık ve gövde metin varsa basın bülteninizde
işiniz kolaylaşır. Yarım A4 kağıdını geçmeyecek uzunlukta bir basın bülteni
yeterlidir. Logonuzu ve varsa ilgili bir resmi de basın bülteninizle birlikte
göndermenizde fayda var. Görselliği olan basın bültenlerinin şansı daha da
yüksektir. Unutmayın basında çıkan bir haber o basına vereceğiniz ilandan daha
fazla itibar görür. Sudan ucuz bu marka iletişimi faaliyetini lütfen es
geçmeyin.
Not: Dergilerin ve gazetelerin künyelerinde, medya sitelerinin iletişim
adreslerinde neden basın bülteni gönderilebilecek bir e-posta adresi
bulundurmazlar anlamıyorum. Böyle kolay bulunur bir basın bülteni adresine
firmalar/markalar basın bülteni gönderse fena mı olur? Böylece reklama ihtiyaç
duyan medya kuruluşları reklamveren data banklarını da geliştirmiş olurlar. Bugün
basın bülteniyle medyada haber olan her firma, yarın reklamıyla medyada yer
alacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder