Pazarlama
danışmanı olarak, hizmet vereceğim müşterinin sektörünü araştırmak benim için
çok önemlidir. İnternette müşterimin rakiplerini araştırmayla yetinmez sektörün
derneği varsa onların web sitesinden ve Dünya gazetesinin sektörel eklerinden
faydalanmaya çalışırım. Ayrıca sektöre dair dergiler varsa, son bir yıldaki
sayılarını edinmeye çalışırım. Böylece müşterimden daha fazla sektörüne dair
bilgiye sahip olurum.
Eskiden belli
başlı sektörlerin dergileri olurdu. Şimdilerde hemen hemen tüm sektörlerin
birden fazla dergisi var. Kimisi bedava dağıtılıyor, kimisi parayla satılıyor.
Anlayacağınız sektörel yayıncılık aldı başını gidiyor. Eskiden kötü mizanpajla,
kötü içerikle ve kötü tasarlanmış reklamlarla, düzensiz sürelerde yayınlanan
sektörel dergilere son yıllarda bir şeyler oldu. Daha estetik tasarıma ve daha dolu içeriğe
sahipler. Üstelik düzenli aralıklarla çıkabiliyorlar. Bu durum sektörlerimizin
güçlendiğinin de kanıtı. Bu da beni çok mutlu ediyor.
Yalnız bu
sektörel dergiler mutlaka sektörel araştırmalara ve istatistiklere her sayısında
yer vermelidir. Hatta bu alanda kendileri araştırma şirketlerine araştırma
yaptırmalıdır. Sektörel bir derginin içinde mutlaka sektör büyüklüğüne dair
sabit bir sayfa bulunmalıdır. Bu sayfada sektörün üreticiler ve ithalatçılar
bazında büyüklüğü ile perakende veya nihai satış bazında büyüklüğü (ciro, adet,
miktar bazında) yer almalıdır. Sektörün ne kadar ihracat ve ithalat
gerçekleştirdiği belirtilmelidir. Sektörün yıllar bazında büyüme oranları
verilmelidir. Pazar paylarına ve marka bilinirlik oranlarında da ye vermesi çok
faydalı olur. Böyle sektörel verileri bulunduran sabit bir sayfası olan
sektörel dergi vazgeçilmez başvuru kaynağı olacaktır.
Her firma
sektöründeki dergileri desteklemelidir. Sadece ilan vererek değil tabii… Bu
dergilere röportaj vererek, bilgi vererek, görüş vererek.
Bugün maalesef
bir çok patron ve yönetici içinde bulundukları sektörü kavramaktan uzaktır.
Firma sahipleri sektörlerine dair dergileri çok iyi takip etmeli ve bu
dergileri yöneticilerinin okumalarını mutlaka sağlamalıdır.
Sektörel dergisi
olmayan sektörün gelişemeyeceğini düşünürüm. Umarım dergisiz sektör kalmamıştır
ülkemizde.
Yaşasın sektörel
yayıncılık.
Not: Sektörlere dair büyüklükleri veren blog’uma (http://sektorlernedurumda.blogspot.com/) göz atarsanız sevinirim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder