Yurdumuzda hızla
AVM açıldığını biliyorsunuz. Bazı AVM’ler etraflarına açılan yeni AVM’ler ile
rekabet edemediklerinden, bazıları yanlış (mimari/konsept/mağaza karması) planlamadan,
bazıları küçük kaldıklarından, bazıları
da eskidiklerinden ziyaretçi çekemiyorlar. Bence ziyaretçi çekemeyen AVM’ler
hızla konsept değiştirirlerse hem ziyaretçi çekerler hem de kiracıları olan
markaları memnun edebilirler.
Konsept
önerilerim şunlar:
·
Ayakkabı AVM’si: Markalaşmış
ayakkabıcıların yanı sıra yenilikçi markaları da bir arada görebileceğimiz bir
AVM’ye uğramayacak bir insan var mı?
·
Mobilya AVM’si: Masko ve Modoko’nun
kapalı versiyonu neden olmasın?
·
Elektronik ve Beyaz Eşya AVM’si: Evlilik için çeyiz alışverişine çıkacaklar ve teknoloji meraklıları için
harika olmaz mı? Eskilerin Doğu Bank pasajını hatırlarsanız, bana hak verirsiniz.
·
Ev Tekstili ve Aksesuarları AVM’si: Ev ihtiyaçlarını karşılamak için tek bir AVM’ye gitmek pratik olmaz mı? Ev
aksesuarları ve ihtiyaçları için tüm alternatifleri bir arada görmeyi kim
istemez? Zaten İKEA’da böyle bir şey değil mi?
·
Oyun AVM’si: Çocukların
eğlenebilecekleri oyun ve eğlence alanlarının bulunduğu bir AVM çocukları
olduğu kadar annelerin de çok ilgisini çekecektir. Kadınlar çocuklarını bu AVM’lere
getirecek, AVM kafelerinde arkadaşlarıyla buluşacak, “günler” düzenleyecektir.
·
Ebeveyn AVM’si: Sadece bebek ve
çocuk ihtiyaçlarına yönelik mağazaların bulunduğu AVM. Çocuklarla uzun uzun
dolaşmadan, kıyaslama yaparak, onların tüm ihtiyaçlarını almak, kulağa hoş
gelmiyor mu?
·
Erkek Giyim AVM’si: Bütün AVM’ler
sanki kadınlar için hazırlanmış gibi. Erkeksi bir AVM’ye ne dersiniz? İçinde erkek
giyim mağazalarının yanı sıra, pubların, kafelerin, hatta kahvehanelerin olduğu
bir AVM, hoş olmaz mı?
·
Gastronomi AVM’si: Sadece
restoranlardan oluşan bir AVM. Lezzetin mabedi. Yeme de, içinde yat türünden.
Nasıl?
·
Kültür AVM’si: Sinemaları,
tiyatroları, konser alanı, kitapçıları, sergi alanları, müzesi ile sadece
kültür ve sanata odaklanmış bir AVM başarılı olamaz mı? Elbette bunu yapacak
birisi çıkacak. O zaman ağzınız açık izleyeceksiniz.
Yukarıdaki
önerilerimi beğenmeyen AVM’lere, eğer kendi konseptlerini geliştiremiyorlarsa, atalet
duygusundan hızla çıkmalarını, AVM’lerini başka bir komplekse (hastane, eğitim
kurumu ve benzeri) dönüştürmelerini tavsiye ederim.
Not: Zordaki AVM’lerin yapmaması gerek bir şey de dükkanları satmaktır.
Dükkanları satan AVM’lerde tam bir kaos yaşanmakta, dükkan sahipleri AVM’lerini
canlandırmak için ortak kararlar alamamaktadırlar. Dolayısıyla müşterisiz günlere
her mağaza mahkûm olmaktadır.
İnegöllü mobilya markaları İnegöl'ün girişinde Mobilya AVM'si açıyorlar. Şimdiden en yüksek cirolu AVM'lerden biri olacağı kesin. Mobilya başkenti olarak kendilerini konumlandıran İnegöl'ün marka değerine de önemli bir katkısı olacak. Darısı Kayseri, Ankara, İstanbul ve İzmirli mobilyacıların başına.
YanıtlaSil