Akaryakıt
istasyonu pazarı oldukça oturmuş bir pazardır. Bundan bir yıl öncesine kadar bu
sektöre girmeyi düşünmek veya küçük firmaların üst sıralara tırmanacağını
düşünmek neredeyse imkansızdı. Bundan 5 yıl önce Alpet, bu pazarda ilk 5’e
girme iddiasıyla yola çıktı. Segmentasyona ve konumlandırmaya inanmadığını
çeşitli röportajlarında belirten dahi reklamcı Hulisi Derici tarafından yapılan
dikkat çekici reklamlar sayesinde Alpet’in bilinirliği ve marka değeri arttı.
Ama Alpet hedeflediği ilk 5’e hala giremedi. (Sektör verilerine göre Alpet
marka bilinirliğinde de, bayi sayısında da, satışlarda da maalesef hala ilk
5’te değil).
2010 yılında
kurulan ve akaryakıt istasyonu alanında ekonomik marka olarak kendini
konumlandıran Full, kitlesel mecralarda hiç reklam vermeden hem tüketicilerin
hem de akaryakıt istasyonu sahiplerinin ilgisini çekmeyi başarmış durumda.
Rakiplerine oranla %7’ye varan indirimlerle akaryakıt satan Full, ekonomik
marka konumlandırmasıyla hızla yaygınlaşıyor.
Demek ki sizi
rakiplerinizden farklılaştıracak bir konumlandırma belirlemek dikkat çekici
reklamlardan daha etkili oluyor. Öyle ki uluslararası markaların bayisi olan
akaryakıt istasyonu sahipleri bile istasyonlarını Full’e kiralıyorlar. Zaten
tüketicilere bu indirimi sunabilmelerinin en büyük nedeni de bayilik vermeyip,
istasyonları kendileri işletmelerinden kaynaklanıyor. Daha 1 yıl olmadan
İstanbul’da 27 istasyona ulaşan Full’ün akaryakıt istasyonları dolup taşıyor.
Tüketici sadece
ucuz diye sizden almaz, diğer hizmetleri de layıkıyla yapıyor olmalısınız.
10’dan fazla Full istasyonunu dolaştım. Öncelikle istasyonların tasarımının
gayet iyi olduğunu söylemeliyim. İstasyonlara ilgiyi çekmek için yol üzerinde
yaptıkları tanıtım uygulamaları da çarpıcı. İstasyonlardaki pompacıların
kıyafetleri ve müşteriye yaklaşımları da gayet güzel. Market bölümü
beklentileri karşılayacak düzeyde. Hatta bazılarında kafe bile var. Yani
uluslararası markalardaki hizmetlerin ve olanakların hepsi eksiksiz Full’de de
var.
Markanın ismi de
hem marka vaadine hem de konumlandırmasına uygun olmuş. Bu markayı yaratan ve
işletenleri tebrik ediyorum. Bu gidişle Full, Alpet’ten önce ilk 5’e girerse
şaşmam.
Demek ki;
rakiplerden farklılaşan bir konumlandırma bulabilirseniz en zorlu pazarlarda
bile kendinize yer bulabilir ve üst sıralara tırmanabilirsiniz. Pazara yeni
gireceklere ve alttaki markalara cesaret ve ilham verdiği için Full’ün
sahiplerini de kutluyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder