Türkiye’de bir
çok firma günü yaşıyor. Bir plan dahilinde günü, haftayı, ayı yaşamıyorlar.
Patron veya üst düzey yöneticiler sabah akıllarına nasıl bir fikir geldiyse onu
uygulamaya kalkıyor. “Seize the day” anlayışıyla da rakipler yakalanamıyor
tabii ki. Modern firmalar yıla girmeden önce yıllık pazarlama planlarını
yapıyorlar ve yılı planladıkları gibi yaşıyorlar. Üstelik bu planlar günlere
kadar indirgenmiş ve bütçeleri de ayrılmış durumda. Hangi günde, hangi haftada,
hangi ayda ne yapacaklarını, bu eylemlere ne kadar bütçe ayıracaklarını önceden
belirliyorlar. Planlarını sunarken de, nasıl bir geri dönüş hedeflediklerini de
vaat olarak sunuyorlar. Yapacaklarını planlayanlar, planladıklarını yapmaya ve
böylece vaat ettikleri hedeflere ulaşmaya da çok önem veriyorlar. Böylece yıl içinde dalgalanma ve sürprizleri
en aza indirgeyerek hedeflerine ulaşıyorlar. Buna sadece ciro değil, karlılık
da dahil.
Yöneticilerinizden
2013 yılı için plan istemekte geç kalmadınız. İşi ciddiye alırlarsa 2013’te
neler yapacaklarını size 15 Aralık’a kadar gün gün verebilirler ve bu plan
karşılığında nasıl bir geri dönüş hedeflediklerini de söyleyebilirler. “Yılı
şimdiden nasıl yaşayacağımızı nerden bilelim” diyen yöneticilerinizi de derhal
kapı önüne koymanızı öneririm. Onlar başka şirketlerde “günü yakalamaya” devam
etsinler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder