Erkek egemen bir
dünyada yaşadığımız bir gerçek. Son 50 yılda kadınların hayattaki rolü artsa
da, eşitlik anlamında epey bir yol alınsa da hala erkek zihniyetinin ve bakış açısının
hakim olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Bunu değişebilmesi için de kadınların bakış
açısından ve kadınlar tarafından üretilen fikirlere ihtiyacımız var.
En metroseksüel
erkeklerin çalıştığı iş kolu olan reklamcılıkta bile erkek egemen bir anlayış
var. Reklamların çoğunda kadın cinselliği kullanılması bunun apaçık
göstergesiydi. Öyle ki, kadınlara dahi bir ürün satarken kadın cinselliği
kullanılıyordu. Nihayet bir marka bu bakış açısını kırdı.
Hedef kitle
olarak kadınları seçen ve seksi erkekleri konu mankeni yaptığı reklamlarla
kadın tüketicilere ulaşmaya çalışan Biscolata’nın reklamcılıkta yeni bir akım başlattığını
düşünüyorum. Erkek tüketicileri ikna etmek için kadınlar obje olarak
kullanılabiliyorsa, pekâlâ kadın tüketicileri ikna etmek için erkekler obje olarak kullanılabilir. Bu kadar basit bir akıl yürütmenin reklamcıların aklına 100 yıl
sonra gelmesi ise düşündürücü.
Erkeklerin 4 eş
edinebileceğini düşünen sapıkların tekrar tarih sahnesine çıktığı bir dönemde
kadınların da 4 eş edinebileceğini iddia edebilecek (dişe diş, göze göz) gözü
kara kadınlara cesaret verecek bir reklam Biscolata. Şaka bir yana toplum
tarafından baskılanan, hayal güçleri, fantezileri ve arzuları ellerinden alınan
kadınların 100 yıldır verdikleri eşitlik mücadelesine çok büyük bir katkı
yaptığını düşünüyorum Biscolata’nın. Konumlandırmayı hazırlayanlara, marka
sahiplerine ve reklam ajansına helal olsun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder