15 Mart 2015 Pazar

Hoş geldin Marka Konseyi

Kurucu üyeleri arasında bulunduğum derneğimiz nihayet bu ayın başında lansmanını gerçekleştirdi. Derneğimizin vizyon adı Marka Konseyi, resmi adı ise Marka Danışmanları ve Yöneticileri Derneği.

Türkiye’nin marka potansiyelini ateşleme iddiasında olan derneğimize; marka danışmanları, marka yöneticileri, pazarlama müdürleri, reklam ajanslarındaki stratejistler, marka ve pazarlama üzerine araştırmaları ve eserleri olan akademisyenler ve marka düşünürleri bireysel üye olabiliyor. Ayrıca marka sahibi firmalar da tüzel üye olabiliyor.

Bu toprakların ilk marka danışmanı Güven Borça önderliğinde başlayan dernekleşme çabamız 2014 yılının ikinci çeyreğinde kadar uzanıyor. 2014 yılının üçüncü çeyreğinde ben de derneğimizin kuruluş çalışmalarına katıldım. 2014’ün son çeyreğinde de derneğimiz resmi olarak kuruldu. Lansman da 2015’in ilk çeyreğine kaldı.

Dünyadaki en büyük 17. ekonomiye sahip olan ülkemiz maalesef epeydir dünyanın hamalı konumunda. Dünya markalarına üretim yapabilen ama dünya markası üretemeyen iş dünyamızın içine düştüğü katma değersizlikten kurtulması gerekiyor.  Dernek olarak amacımız ülkemizdeki iş dünyasına, iş derneklerine, kamu kurumlarına, resmi karar vericilere markalaşmanın önemini ve getirisini anlatmak, bu yolla katma değeri yüksek markalarımızın çoğalmasını sağlamak.

Bizler güçlü markalar yaratmak ve yaşatmak için varız, bizler bu topraklardan dünya markaları çıkarmak için varız. Bu yolda bilgimize de, fikrimize de, stratejimize de güveniyoruz. Bunun bilinmesini, markaların ve markalaştırma paydaşlarının bizden daha fazla yararlanmasını ümit ediyoruz. Ayrıca ülkemizdeki marka yönetim kültürünü/birikimini de artırmak istiyoruz.

Dernek olarak markalar dünyamıza ve pazarlama iletişimi sektörüne yeni bir heyecan katacağımıza inanıyoruz. Derneğimize pek çok çevreden çok olumlu yaklaşımlar geldi. 



Derneğimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.markakonseyi.org sitesine göz atabilirsiniz. Ayrıca bu ay yayınlanan Marketing Türkiye, Medya Cat, Brand Age ve Campaigne dergilerinde Marka Konseyi hakkında haber ve röpotajlar bulabilirsiniz.


Marka Konseyi’ne kayıtsız kalmayın! Marka danışmanıysanız, marka yöneticisiyseniz, marka üzerine eserler veriyorsanız, reklam ajansında stratejistseniz veya markalar dünyasına gönül vermişseniz Marka Konsey’ine hemen üye olmanızı öneririm. (Elbette markalara da aynısını öneriyorum. Belki de en çok faydasını göreceğiniz dernek Marka Konseyi olacaktır, hiç vakit kaybetmeden kurumsal üyeliğe başvurmanızı öneririm.)