HSBC bankasında
hesabınız veya bu bankadan kredi kartınız var mı? Bu bankanın ATM (para çekme
makinası) noktalarında işlem yaptınız mı? O zaman siz ne yazacağımı
anlamışsınızdır. Bildiğiniz gibi HSBC uluslararası bir banka. Dolayısıyla
uluslararası tecrübeden gelen “user friendly” anlayışı olan ve müşterilerin
memnuniyetini gözeten bir banka olması beklenir, değil mi? Ama maalesef öyle
değil. Herhangi bir HSBC ATM’inden işlem yapmaya kalkarsanız çuvallarsınız.
Öncelikle son derece kötü bir ekran tasarımı var. Hatta bir tasarımdan bile
bahsetmek mümkün değil. Sadece tipografiden oluşan yönlendirmeler o kadar kötü
açıklamalar içeriyor ki nereye tıklamanız gerektiğini çözmek zor. Hiç kullanıcı
dostu değil. Zevksiz. Dolayısıyla para yatırmak gibi çok kolay bir işlemi bile
ya uzun dakikalar sonucunda başarıyorsunuz, ya da yetersiz yönlendirmeler
yüzünden para yatıramadan ve lanet okuyarak ATM’den uzaklaşıyorsunuz. İlkokulda
okuyan bir çocuğun bile daha açıklayıcı, daha kolay kullanımlı ve daha estetik
bir ekran tasarımı yapacağına eminim. Garanti Bankası’nın ATM ara yüzlerine 10
puan verecek olursam, HSBC’nin ATM arayüzüne -1 bile vermem. “Think global, act
local” sloganını misyon edinmiş HSBC, Türkiye’yi dördüncü sınıf bir ülke
zannettiği için mi böyle bir ekran ara yüzüyle 10 yıldır idare ediyor, merak
ettim doğrusu.