Marketing
Türkiye sordu cevapladım. Sizinle de paylaşayım.
Soru: Sizce 2014
yılının en başarılı pazarlama stratejileri nelerdi?
Cevap: Bu yıl pazarlama
alanında başarılı olduğunu düşündüğüm birden fazla marka var ama marka
yönetiminde yıllarıdır tutarlı davranan LC Waikiki’yi yılın en başarılı
pazarlama stratejisi uygulayan markası olarak görüyor ve öneriyorum.
Marka
ısrardan doğar. Pazarlama stratejisi dediğin bir belirlenir en az 10 yıl
yürütülür. Her yıl illa yeni bir şey yapmak zorunda değilsiniz. Sıkı bir
konumlandırma, doğru pazarlama karması, alışkanlık yaratacak bir sunum size
uzun süre kazandırır. Pazarlama stratejinizde sık sık değişiklik yapmanız
gerekmeyeceği için de ürettiğiniz karlar ile büyümeye ve marka iletişimine
yatırım yaparsınız.
Marka
yönetiminde “işe yarayan” konumlandırmanızı ısrarla ve istikrarlı olarak devam
ettirmek çok önemli. Bir dostunuzun, bir danışmanınızın veya reklamcınızın
tuzağına düşüp logosundan mağazasına kadar her şeyini baştan sona yenileyen ama
ne için yenilediğini bilmeyen markalar cennetiyiz.
Bu
yıl anlı şanlı mağazalar logolarını, sloganlarını, tabelalarını, mağazalarını
ve bilumum markalama çağrışımlarını değiştirdiler. Hatta kel alaka hedef kitle
ve konumlandırma seçenler bile oldu. Ne yaptığını, nereye varmak istediğini
bilmeyen ve bu yüzden zırt pırt markasını oraya buraya çekenlerin yaptıklarının
“pazarlama stratejisi” ile yakından uzaktan alakalı olmadığını düşünüyorum.
Bu
tutarsızlıklar karşısında yıllar önce belirlediği pazarlama stratejisini halen
devam ettiren LC Waikiki’yi kutlamak ve anlamak gerekiyor.
Biraz
para kazanan perakendecilerin premium veya lüks marka gibi davranma tuzağına
düştüğü ülkemizde, halkın çoğunluğunu oluşturan C1 ve C2 segmentini
hedefleyerek sürdürülebilir büyüme yakalayan LC Waikiki’yi tebrik ediyorum. Bu
yıl da; mağaza dekorasyonlarını değiştirmediler, hedef kitlelerini
değiştirmediler, logolarını değiştirmediler. Tek yaptıkları;
konumlandırmalarına uygun ürünler ve iletişim üretmek.
Dedim
ya; marka ısrardan doğar. Değişiklik olsun diye markalarına türlü türlü
taklalar attıran yöneticilerin 3 milyar dolar ciroya ulaşan LC Waikiki’den
çıkaracakları çok ders var.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder