Penelope markasını severim. Odaklıdır.
Tutarlıdır. Ürün gamı dardır. Sadece yastık ve yorgan sunar. Mağazaları şık,
ürünleri kaliteli, fiyatları yüksekçedir. Premium bir markadır. Yastık yorgan
konusunda uzman olduğunu hissettirir. (Üstelik yastık içi ve yorgan içidir sattığı.
Bunların kılıflarını isterseniz başka yerden de alabilirsiniz.) Doğru marka
yönetimi yaparlar. Karşılığını da alırlar. Hedef kitlesi Penelope’yi besler ve
büyütür. Ağır ama emin adımlarla yaygınlaşır Penelope.
Penelope’nin alameti farikası (yani
rakiplerinden farklı yanı) ise kaz tüyüdür. Bunu da iyi anlatır. Hem ambleminde
kaz figürü vardır, hem de mağazalarının vitrinlerinde kaz tüyleri uçuşur. Rakipleri
yapay sünger kullandığı için 3 kuruşa yastık ve yorgan satarken Penelope kaz
tüyü ile doldurulmuş yastık ve yorganlarını karlı fiyata satarak geçimini
sürdürür. Birçok ev tekstili firmasına yorgan yastık satmak yetmediği için
nevresim takımından perdeye, masa örtüsünden beşik setine kadar epey geniş
alanda at koşturur. Penelope ise buna tenezzül etmez. Dar alanda kısa
paslaşmalarla markalaşabilmiş ve sürdürülebilir büyüme yakalayabilmiştir.
Elbette
bir perakende noktanız varsa müşterilerinize çapraz satış yapmak istersiniz.
Ama bunu yaparken de odağınızı kaybetmemek (farklılığınızı sulandırmamak)
önemlidir. Penelope mağazalarında müşterilerine ağırlıklı olarak kaz tüylü
ürünler sunmayı ilke edinmiştir. Elbette başka doğal ve yumuşak dolgulu yastık
ve yorganlar sunduğu gibi, yatağı tamamlayıcı az sayıda ve çeşitte (battaniye,
alez gibi) ürünler ve aksesuarlar da sunmaktadır. Ama bu ek ürünler Penelope’yi
asla “kaz tüyü yastık ve yorgan markası”
algısından uzaklaştırmamaktadır.
(İtiraf
edin siz olsaydınız, “kaz tüyü ile daha ne kadar ilerlenir ki” derdiniz. Odağınız
ne kadar dar olursa olsun onu köpürtmenin yolunu bulabilir ve yeterli sayıda da
müşteriye ulaşabilirsiniz.)
Şu
sıralar bir Penelope mağazasına girdiğinizde çok farklı bir ürünle karşılaşacak
ve ne alaka diyeceksiniz. Son yılların modası olan şişme montlar Penelope
mağazalarında da satılmakta. Üstelik Penelope markasıyla. “Aaa, Penelope hazır giyime mi girdi” demeyin
veya şişme mont satmalarını yadırgamayın. Zira Penelope’de şişme mont görmeniz
oldukça tutarlıdır. Çünkü kaliteli şişme montların içinde yalıtım malzemesi
olarak sünger değil kaz tüyü bulunur. Penelope de kaz tüyünde uzman olduğu için
mağazalarında renkli renkli kaz tüylü şişme montlar satmayı aklına getirmiş ve
mağazasında küçük bir köşeyi kendi ürettiği (veya ürettirdiği) montlara
ayırmıştır.
(Şişme
montlara web sitelerinde yer vermediklerine ve bu ürünler üzerinde iletişim
kurmadıklarına göre bu yıl deneme de yapıyor da olabilirler.)
Bence
doğru yoldalar. Penelope mağazasında pamuktan yapılma nevresim takımı
olacağına, kaz tüyünden yapılma şişme mont olması daha doğrudur. Kaz tüyünden
yapılmış her ürünü mağazalarında rahatlıkla satabilirler. (Kaz tüyünden yapılma
ev botu da var ürün gamlarında)
Not:
Bir zamanların sadece erkekler için beyaz gömlek sunan Bil’s markası aklıma
geldi. Ne güzel markaydı. Kabına (konumlandırmasına) sığamadı ve birçok şey olmak
istedi. Bilstore oldu ve daha fazla çeşide ve daha geniş kitleye hitap etmek
istedi. Sonuç?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder