1 Temmuz 2012 Pazar

Aracınıza Petlas takar mısınız?


Oturmuş pazarlara girmek zordur. Hele marka farkındalığının kökleştiği pazarlar daha da zordur. Lastik sektörü de bunlardan biri. Dünya devleri neredeyse tüm köşeleri kapmış durumda. Yerlilerden bir tek erken kalkmış olan Lassa yol almış. Bu pazara yeni bir yerlinin girmesi ve tutunması çok zor diye düşünüyordum ki, Petlas çıktı geldi.

Devlet kuruluşuyken, özelleştirilen, ilk sahibinin (Kombassan) elinde canlanamayan bu marka yeni sahibi (Abdülkadir Özcan A.Ş.) ile çıkışta sanırım. Petlas’ın “Yeni Şehir Efsanesi” sloganıyla başlattığı reklam çalışmalarının marka değerlerine katkıda bulunacağına inanıyorum. Prodüksiyon olarak başarılı olmasa da reklamın stratejisi ve mesajı hedef kitleleri kavrıyor bence. “Her reklam reklamvereni kadar iyidir” diye bir iş sözü vardır reklamcılık camiasında. Ben de iyi reklam görünce reklamverenin şirketini doğru yönettiğini düşünürüm. Umarım bu reklam illüzyon değildir, vizyondur. Lassa ile birlikte Petlas’ın da dünya markası olmasını isterim doğrusu. Yolları açık olsun.

Sözün kısası lastik değiştirme zamanım geldiğinde Petlas da alternatiflerimin arasına girmiş durumda. Reklam ajansını ve reklamvereni kutlarım.