Kurucu üyeleri
arasında bulunduğum derneğimiz nihayet bu ayın başında lansmanını gerçekleştirdi.
Derneğimizin vizyon adı Marka Konseyi,
resmi adı ise Marka Danışmanları ve Yöneticileri
Derneği.
Türkiye’nin marka
potansiyelini ateşleme iddiasında olan derneğimize; marka danışmanları, marka
yöneticileri, pazarlama müdürleri, reklam ajanslarındaki stratejistler, marka
ve pazarlama üzerine araştırmaları ve eserleri olan akademisyenler ve marka
düşünürleri bireysel üye olabiliyor. Ayrıca marka sahibi firmalar da tüzel üye
olabiliyor.
Bu toprakların
ilk marka danışmanı Güven Borça önderliğinde başlayan dernekleşme çabamız 2014
yılının ikinci çeyreğinde kadar uzanıyor. 2014 yılının üçüncü çeyreğinde ben de
derneğimizin kuruluş çalışmalarına katıldım. 2014’ün son çeyreğinde de
derneğimiz resmi olarak kuruldu. Lansman da 2015’in ilk çeyreğine kaldı.
Dünyadaki en
büyük 17. ekonomiye sahip olan ülkemiz maalesef epeydir dünyanın hamalı
konumunda. Dünya markalarına üretim yapabilen ama dünya markası üretemeyen iş
dünyamızın içine düştüğü katma değersizlikten kurtulması gerekiyor. Dernek olarak amacımız ülkemizdeki iş
dünyasına, iş derneklerine, kamu kurumlarına, resmi karar vericilere
markalaşmanın önemini ve getirisini anlatmak, bu yolla katma değeri yüksek
markalarımızın çoğalmasını sağlamak.
Bizler güçlü markalar yaratmak ve yaşatmak için
varız, bizler bu topraklardan dünya markaları çıkarmak için varız. Bu yolda
bilgimize de, fikrimize de, stratejimize de güveniyoruz. Bunun bilinmesini,
markaların ve markalaştırma paydaşlarının bizden daha fazla yararlanmasını ümit
ediyoruz. Ayrıca ülkemizdeki marka yönetim kültürünü/birikimini de artırmak
istiyoruz.
Dernek olarak markalar
dünyamıza ve pazarlama iletişimi sektörüne yeni bir heyecan katacağımıza
inanıyoruz. Derneğimize pek çok çevreden çok olumlu yaklaşımlar geldi.
Derneğimiz
hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.markakonseyi.org
sitesine göz atabilirsiniz. Ayrıca bu ay yayınlanan Marketing Türkiye, Medya
Cat, Brand Age ve Campaigne dergilerinde Marka Konseyi hakkında haber ve
röpotajlar bulabilirsiniz.
Marka Konseyi’ne kayıtsız kalmayın! Marka
danışmanıysanız, marka yöneticisiyseniz, marka üzerine eserler veriyorsanız,
reklam ajansında stratejistseniz veya markalar dünyasına gönül vermişseniz
Marka Konsey’ine hemen üye olmanızı öneririm. (Elbette markalara da aynısını
öneriyorum. Belki de en çok faydasını göreceğiniz dernek Marka Konseyi olacaktır,
hiç vakit kaybetmeden kurumsal üyeliğe başvurmanızı öneririm.)