Oturmuş pazarlara
girmek zordur. Hele marka farkındalığının kökleştiği pazarlar daha da zordur.
Lastik sektörü de bunlardan biri. Dünya devleri neredeyse tüm köşeleri kapmış
durumda. Yerlilerden bir tek erken kalkmış olan Lassa yol almış. Bu pazara yeni
bir yerlinin girmesi ve tutunması çok zor diye düşünüyordum ki, Petlas çıktı
geldi.
Devlet
kuruluşuyken, özelleştirilen, ilk sahibinin (Kombassan) elinde canlanamayan bu
marka yeni sahibi (Abdülkadir Özcan A.Ş.) ile çıkışta sanırım. Petlas’ın “Yeni
Şehir Efsanesi” sloganıyla başlattığı reklam çalışmalarının marka değerlerine
katkıda bulunacağına inanıyorum. Prodüksiyon olarak başarılı olmasa da reklamın
stratejisi ve mesajı hedef kitleleri kavrıyor bence. “Her reklam reklamvereni
kadar iyidir” diye bir iş sözü vardır reklamcılık camiasında. Ben de iyi reklam
görünce reklamverenin şirketini doğru yönettiğini düşünürüm. Umarım bu reklam
illüzyon değildir, vizyondur. Lassa ile birlikte Petlas’ın da dünya markası
olmasını isterim doğrusu. Yolları açık olsun.
Sözün kısası
lastik değiştirme zamanım geldiğinde Petlas da alternatiflerimin arasına girmiş
durumda. Reklam ajansını ve reklamvereni kutlarım.